Cannoleria, secretul reușitei în domeniul gastronomic. Cum a ajuns Canoleria să fie un business de succes și care au fost începuturile fondatorilor aflăm chiar de la cei doi, Andreea și Andrea di Russo în interviul realizat pentru CelebriTime Magazine. CelebriTime Magazine: Ați creat o rețea de franciză de succes, care crește formidabil pe zi ce trece. Însă care au fost începuturile afacerii voastre?
Andreea di Russo: Prima Cannolerie am deschis-o în urmă cu 4 ani, în Cosmopolis. Ne-am dorit o afacere de familie așa cum găsim în Italia, un colț cu produse simple și autentice , cu canzonette și personal care pune suflet în ceea ce face!

Totul a început din pasiune și a venit natural, din suflet! Dacă am fi pus totul pe hârtie și am fi gândit făcând un plan de business, am fi constatat că este imposibil să începem o afacere. Dar pentru că am crezut foarte mult în conceptul nostru, am decis să începem, să încercăm și să o luăm pas cu pas. Andrea di Russo: Am identificat două produse care din punctul nostru de vedere lipseau pe piața din România: pinsa romana și cannoli siciliani autentici , umpluți pe loc cu creme proaspăt făcute!
CelebriTime Magazine: Ce semnificație are numele Cannoleria?
Andreea di Russo: Cannoleria a primit numele de la cannolo sicilian! Chef Andrea Di Russo, soțul meu, este născut în Sicilia și crescut la Roma. Este născut în locul unde cannolo se face în casă așa cum și el îl făcea în copilărie cu bunica lui. Desertul reprezentativ al Siciliei este cannolo și de la el am preluat numele și noi.

CelebriTime Magazine: Cum v-ați cunoscut voi și cum ați decis să începeți un business în domeniul gastronomic?
Andreea di Russo: Noi doi ne-am cunoscut în toamna anului 2009 , în Italia și ne-am căsătorit după doar trei luni. A fost o chimie, un acel ceva pe care îl trăiești doar o dată în viață! Și acum, după 14 ani de căsătorie suntem la fel de convinși că nu putem sta unul fără celălalt . Iar Cannoleria s-a născut din dorința de a avea un business de familie , de a lucra împreună.
CelebriTime Magazine: Ați început aproape de la zero, înainte de pandemie. Cum a fost acea perioadă?
Andrea di Russo: Cel mai dificil moment a fost începutul pandemiei. Pentru că noi de abia deschisesem , nu aveam niciun back-up, niciun buget , nicio soluție în caz de eșec. Vorbim de acel moment în care nu mai puteai ieși din casă, nu mai circula niciun avion și noi la început de drum fiind trebuia să luăm decizii mature care să ducă conceptul și brandul în sus , nu să îl tragă în jos! Francizarea a fost și ea un punct cheie în evoluția brandului prin faptul că am împărtășit altor familii cunoștințele noastre și am reușit împreună să creăm comunități de iubitori de cultură culinară italiană.
CelebriTime Magazine: Care este secretul reușitei voastre având în vedere că ați început cu trei luni înainte de pandemie și cu un buget extrem de mic?
Andrea di Russo: Perseverența, să nu te oprești nici măcar o zi! Pasiunea dusă la extrem. Curajul și încăpățânarea de a încerca chiar și atunci când toți din jur îți spun că nu se poate! Tu să încerci dacă tu crezi că se poate! Și vei avea surpriza să vezi că se poate!
CelebriTime Magazine: Cum a fost primit conceptul vostru de către publicul larg? Andrea di Russo: Când am deschis noi, în 2019 nu prea existau concepte atât de simple pe piață. Restaurantele erau complexe cu meniuri cu multe pagini. Am venit cu ceva de nișă, diferit. Și am atras atenția. Vă spuneam că prima locație am deschis-o în afara Bucureștiului, în Cosmopolis. S-a dus repede vestea că suntem acolo cu un colț italian autentic și eram impresionați să vedem cât de mulți clienți ne intrau în restaurant.
CelebriTime Magazine: Câte locații aveți acum?
Andreea di Russo: Avem locația pilot și alte 7 francize. Urmează ca luna viitoare să deschidem franciza nr 8 ajungând astfel la 9 locații Cannoleria.
Francizarea a fost un punct cheie în evoluția brandului prin faptul că am împărtășit altor familii cunoștințele noastre și am reușit împreună cu francizați noștri să creăm comunități de iubitori de cultură culinară italiană.
CelebriTime Magazine: Cum ați reușit și cum vă mențineți pe piață?
Andrea di Russo: Oferind mereu aceeași calitate, cu aceeași implicare zi de zi. CelebriTime Magazine: Ce produse se regasesc în meniul vostru și nu se regăsesc în alte locații?
Andrea di Russo: Meniul este compactat. La noi găsiți pinsa romana care este diferită de pizza. Făcută cu făină de orez, grâu și soia și dospită cu maia. Mult mai ușor de digerat decât clasica pizza. Folosim doar făină adusă din Italia.

De curând am câștigat premiul pentru “Cea mai bună pinsa romana din România ” Un alt produs cu care ne mândrim este cannolo sicilian, umplut pe loc cu creme proaspăt făcute de noi. Din păcate și în Sicilia s-a pierdut în multe locuri acest obicei de a umple un cannolo pe loc.

CelebriTime Magazine: Ce descoperim la restaurantele voastre în mod special? Andreea di Russo: Simplicitatea italienilor! Atmosfera de familie și respectarea cu strictețe a rețetelor pe care Chef Andrea Di Russo le-a preluat de la mama și bunica lui. Un moment ca o vacanță în Italia!

CelebriTime Magazine: Iubesc românii bucătăria italienească?
Andrea di Russo: Da! Românii iubesc mâncarea italiană. Vorbesc des cu clienții noștri despre bucătăria italiană, văd și simt din partea lor un respect și o admirație pentru tot ce înseamnă Italia. Și, aș mai completa că bucătăria italiană este iubită în toată lumea, dacă ne uităm atent vedem că restaurantele italiene sunt prezente în toate țările din lume și sunt restaurante de succes.

CelebriTime Magazine: Ce vă doriți de la viitor?
Andreea di Russo: Avem încredere în conceptul nostru fiind o afacere de familie, un concept ușor de implementat și ne dorim să deschidem prin francizare cât mai multe locații Cannoleria în România și în Europa, însă fără să ne grăbim sau să greșim! Pas cu pas cum am făcut-o și până acum.